....devam ediyor.
ZMET ile Rüya analizi.
-------------------------------------
1.MECVUT DENGE
A.Üstat'ın ifadesi:
Bu rüyam iki kısımlı(Geçmiş-Gelecek dengesi),Önce geçmişten bir kesit görüyorum(Mevcut denge)Altın renginde parlak bir erkek aslan var, mekan ise çölde geçiyor çölün panayır zamanlarında geçiyor.
B.Betimleme:
Altın rengi(sarı), parlaklık, çöl rengi ve güneş rengi olan ana renk sarı’nın yanında panayır sembolü eğlence, satış, her renk ve dokudan insanın bir anda bir yerde bulunması, çeşitlilik, panayır yerinde bulunanlara gösterilen, amacı gösteri yapmak zorunda olan hayvanların bulunması gibi aslan figürünün bulunması, aslanın ileride sahibi olacak kötü niyetli kişinin [elinde sirklerde bulunan kamçılardan bulunulması], aslan figüründen maddi bir menfaat kazanıldığı anlamlarında.
C.Mevcut denge yorumu:
Mevcut denge ,daha çok çocukluk zamanlarında muhtemelen sarışın saç renginde olan Üstat'ın yaş dönemi itibari ile parlak çocukluk zamanlarında kendisini panayır ortamında ama panayırın çölde olması ile muhtemelen ailevi ortamında olan maddi sorunlar yüzünden kendi kendine yeşermesinin yani gelişmesinin, büyümesinin imkansız olduğu bir dönemde kendi rızası dışında(çocuk olması itibari ile sorulmamıştır) olan bir işlemden dolayı mevcut dengesinden uzaklaşmaya başlamasının ilk göstergelerini görüyoruz.
2.DENGENİN BOZULMASI
A. Üstat'ın ifadesi:
Bu aslanı üniformalı siyah kötü bir lider ele geçirmiş, aslanı ise kafese kapatmış,karanlık bir yere.Bu aslanı hapsetmis ve deri siyah kampcisi var.
B.Betimleme:
Üniformalı kötü lider. Siyah renk, karanlık bir yer. Deri siyah kamçı ve hapsetmek. Genel ortam tasvirine bakılırsa hapishane ortamına benzer, kasvetli,yaş itibari ile Üstat'ın çocukluk zamanları çünkü kamçı ile cebri eğitim var. Karanlık ve kötülük ,olan biten şeyin daha koyu, daha şiddetli olarak betimlenmek istenmesinden. Dibin daha dibi, kötünün daha kötüsü gibi.
C.Mevcut denge yorumu:
Siyah kötülüğü, çürümeyi,yaşlılığı ifade ederken, üniforma Üstat'ın yapılan rızası dışı iş için kendini ele geçiren kötü liderin bu işler için eğitildiği, bu kişinin Üstat'ın gerçek dünyasında temsil ettiği kişiyi tanımlamasında üniforma giyen kişi hem Üstat'ı mevut dünyasından uzaklaştırmak resmi bir figür olurken hemde mevcut işinde uzun yıllardır olduğu anlaşılabilir. İş olarak hapishane formlarına bakıldığı zaman iş-ev(çadır) formları ile Üstat'ın mevcut ortamından zorla yani kendi isteği dışında ama, kanuni olarak yani yasalara uygun olarak çıkartıldığını anlayabiliriz .Bu ortam Üstat' için travmatik olsa bile kendisini çöl ortamından kurtarmaya çalışan üniformalı kişiye veren ilk durumdaki kişiler Üstat' tarafından görülmüyor. Çöl’den kurtarılan aslan belki yaşamaya dair kurtarılmış oldu ancak Üstat'ın büyüme çağında bir çocuk iken özellikle maruz kaldığı ortam koyu karanlık ve siyah kırbaç sembolü ile zorlu ve aşırı disiplinli olarak anlaşılabilir. Kafese kapatılma ise bu aşırı disiplin ve Üstat'ın bulunduğu ortamın Üstat'ın sahibi olan siyah üniformalı kişi’nin iş ile ilgili disiplinlerini iş sonrasında ev ortamına taşıdığının da göstergesi olarak anlaşışabilir. Ayrıca maddi imkanların yetersizliği neticesinde aslanın bulunduğu ortamda salt yemek-içmek dışında panayır’ın zıddı olan eski mutlu ve renkli günlerin tam tersine eğlenceye ve çocukluk dönemine ait neredeyse hiçbir şey yapmadığı, yapamadığı da anlaşılabilir.
3.DÖNÜŞÜM
A. Üstat'ın ifadesi:
Sonra aradan uzun zamanlar geçmiş ve günümüze dönüyorum.Ama erkek aslan halende tutsak,çölde çadırlar kurulmuş,meyveler satılıyor, develer geçiyor ,kıyafetler satılıyor,eğlenceler düzenleniyor panayır zamanı.Ben kendimi görüyorum yaşlı bir kadınım sadece yüzümü göremiyorum,ama sultan gibi giyinmişim üzerimde altın renginde işlemi detaylı bir padişah kıyafeti var.Arkamda askerlerim var kırmızı renkli kıyafetler giyinmişler,kırmızı çarşaf ama bende çarşaf yok ben altın sarısı renkli geleneksel bir kıyafetdeyim ve belimde bir kapmci var.Benimkisi çok güzel kampcinin tutacağı yer oymalı ipi ise harikaydı böyle rengi hoştu ve parlaktı
B.BETİMLEME:
Geçmiş ve gelecek durumu dengenin bozulduğunun ilk işareti.Yine eski ortama dönüş var.Bir dönüşüm ihtiyacı dengenin bozulması ile ilk defa ortaya çıktı.Üstat' kendini ilk defa bu kısımda görüyor. Yüzünü göremiyor.
C.YORUMLAMA:
Üstat'ın rüyasında en uzun anlattığı yer “dönüşüm” bölümü. Bu bölüm en zorlanılan yer. Aslan sembolünde kendisini gören Üstat halen çocukluk travmalarını yaşamaya devam ediyor. Çöl olarak ailevi sorunlar devam ediyor .Çöl ,kuruluk olarak muhtemelen sevgiye muhtaç olan küçük çocuğun beslenmeye muhtaç bit bitki gibi çölde susuz yani kendi ortamında sevgisi kaldığının göstergesi olarak okunabilir. Erkek figürü arketip olarak Üstat' için tipik bir “animus” olarak algılanabilir.Üstat koyu karanlık, sevgisiz,kendi rızası dışında olan biten tüm işlemlere karşılık kendisinin eril tarafını çıkartarak daha güçlü görünmeye çalışıyor.Her ne kadar travmalar devam etse de Üstat' artık çocuk değil(Yaşlı çocuk).Kendisini yaşlı kadın görmesi ile Erkek Aslan olarak gördüğü yine kendisini karşılaştırıyor. İlk kıyaslama 1.Madde’de olmuştu ikinci kıyaslama ise şimdi oluyor.İlk kıyaslamada erkek aslan başkaları tarafından ele geçirilirken vs tüm olayları Üstat üçüncü tekil şahıs olarak hikayenin dışında anlatıyor. Çocukluk itibari ile bilinç seviyesi tam netleşmediği için bilinçaltından üçüncü tekil şahıs gibi hikayeyi bize anlatıyor. Ancak “dönüşüm” maddesinde ilk defa tecrübelenmiş ve kendi cinsiyetinde bilinçaltında kalan animus’u ile karşılaşıyor. Bu karşılaşma hikayenin başladığı “mevut denge” maddesindeki anlatımlar gibi.RS bugün ki tecrübesi ve kendini gerçekleştirmesi itibari ile çocukluk dönemlerindeki ilk saf haline dönüyor. Burada en önemli detay bu karşılaşmanın Üstat tarafından şimdiki zamanda gibi anlatılmasına rağmen bu karşılaşmanın aslında gelecekte olması.RS kendisini hem olduğundan büyük görüyor ki bu durum olgunlaşmaya yaşının ilerisinde bir birikime yorumlanabilir fakat kendi yüzünü görememesi henüz bu durumun gerçekleşmediğine ve bunu bir gelecek projeksiyonu olmasından dolayı.(Yorumun sonundaki ham denge) Temel olarak dönüşüm başlamış ama tamamlanmamış bir nevi Üstat'ın gelecek planı. Sultan kıyafeti ,elinde kamçı sembolleri ilk sahnedeki üniforma, siyah kamçı sahnesinin karşına konulan semboller. Yaşlanma itibari ile üniformalı kişinin hayatının sonlarına yaklaştığını ve RS tarafından bunun bilindiği çıkartımları da yapılabilir. Sultan kıyafeti yine sarı renk de .Sarı renk, altın rengi,güneş,çöl gibi figürler bu renge ithaf edilen çocukluk, sevgi, kendi iradesini ele alma ,istediğini yapma, maddiyat gibi tüm konulara çözüm bulacağı yönünde. Bunu nasıl sağlayacağı ve koruyacağı ile ilgili verdiği ipucu ise “kırmızı çarşaflı askerler” .Kırmızı karşılıksız aşırı sevginin, ihtirasın vb bir çok şeyin sembolü olarak çıkıyor. buradaRS bu gelecek projeksiyonu ile kendi iktidarını eline alıyor. Öyle ki iktidarını artık hiç kimseye bırakmayacak şekilde askerleri ile de korumaya alıyor. Ortam yine çöl, ama bu sefer Üstat'ın n yönetiminde. Büyümek istemeyen “yaşlı çocuk” Sultan kıyafeti ile ama aynı çocuk ruhu ile karşımıza çıkıyor .Bu durum artık neyin neye dönüşeceği ile ilgili Üstat'ın kendi içinde oluşturduğu yeni hedefi.Dönüşüm ile neye dönüşülmesi gerektiği Üstat tarafından netleşti.
4.YOLCULUK
A. Üstat'ın ifadesi:
Çadırların arasında gezerken.
B.BETİMLEME:
Çadırlar ve gezinme. Bu tam olarak RS’nin bilinçaltına inme simgeseli.Çadırlar hatıraları,hafızayı,bölümleri,nöronlar arası ilişkiyi,gezinme ise hatırlamayı,bir tür kişisel hipnozu temsil esiyor.
C.YORUMLAMA:
Üstat' mevcut dengeden yeni dengeye doğru ilerlerken neyi neye dönüştüreceğini artık keşfetti. Şimdi artık harekete geçmesi lazım. Yolculuk bu duruma dair aksiyonu simgeler. Gezmek bir arayıştır, çadırların arasında gezmek kendisinin bilinçaltında bıraktığı çocukluğunu arama durumu. Bir tür bilinçaltına seyahat. Kendi kendi arıyor. Yıllar itibari ile bilinçaltında bıraktığı eski dengesini bilinç seviyesine çıkartmaya çalışıyor. Yolculuk gelecek vizyonundan geriye yani geçmişe doğru. Yolculuk hem aksiyonun hem de karar verme düşüncesi sonrası artık eyleme geçme iradesi .Dönüşüm kararı verildi .Kapatılan(hapisane,karanlık) üstü örtülen çocukluk günlerine geri dönüp hapsedilen o derin dehlizlere iniş yapıyor. Ara-Bul-Çıkart operasyonu gibi yaptığı şey ve aradığını bir sonraki merhalede buluyor.
......devam ediyor.