Rüya yorum sitemize üye olun, düzenli olarak rüyalarınızı yorumlayalım. Eğer bir tek rüya yorumlatmak istiyorsanız konu ile ilgili başlığın altına yazabilirsiniz.
+2 oy
27 okuma
Yaren1989 Rüya kategorisinde Rüya Ustası (58.2k puan)  
Rüyada eski mahalledeydik hâlâ orda oturduğumuzu gördüm. Akşamdı evden çıktım gerçekte tanımadığım rüyada tanıdığım genç bi adamla karşılaştım sokakta. Bişeye seviniyodu saklamaya çalışıyordu, ne oldu dedim bil yok diyodu elinde bi kağıt vardı küçük göstermiyodu. Geri döndü gitti. Sonra bi apartmanın önüne gittim 2.katın perdesi açıktı içerde kadınlar sıra sıra dizilmiş oturuyodu, eski komşulardan 2sini gördüm genç olan eaki komşu ev sahibiymiş evde kına gecesi varmış. 2. Kat olmasına rağmen kendi hizamda görüyordum evin içini. İçimden kimin kuna gecesi ki bu bi kızı vardı o da evli zaten dedim.
      Sonra şimdiki evimizde odamda  gördüm kendimi. Kız kardeşim ve erkek kardeşim odamın kapısının orda durup benle konuşuyorlardı. Kız kardeşim ölümle ilgili bişey söyledi orayı hatırlamıyorum, bende "Ölüm huzurdur, keşke ölsem, bu beden ağırlığından kurtulup tüy gibi hafifleyeceğiz yok olmayacağız" dedim. Ensemle sırtım arasında ortada bi yeri gösterip "Allah burdan ruhumuzu kavrayıp çıkardığı zaman bizi yanına çekecek, burdaki hiç bişeyin önemi kalmayacak" dedim ikisi de pür dikkat dinliyodu.
Yaren1989 Rüya Ustası (58.2k puan)  
Yazmayı unuttum bide "Ölüm anında hissettiğin acı da gerçek değil, sadece bir an." dedim

Yorumunuz

Adınız (isteğe bağlı):
Gizlilik: E-posta adresiniz yalnızca bu bildirimlerin gönderilmesi için kullanılacak.
Spam Koruması:
gece ne renktir?
Gelecekte bu doğrulamadan kurtulmak için, lütfen giriş yapınız veya üye olunuz.

1 yorum

+1 oy
Ruyadede önce Rüya Bilgesi (177k puan)  
önce seçti
 
En İyi Yorum
Merhaba,


https://www.ruyadaruya.com/164029/ruyada-kilic-gormek

Kuzenlerin sizi almadan kına gecesine gitmeleri rüyasının devam rüyası. Ben o rüyayı adam akıllı açıklayamadığım için bu rüyayı gördünüz galiba. Aslında bu kılıç rüyasını ele alayım revize bir yorum yapayım dedim ama vakit olmadı. Eski mahalle eskiye dair çok teknik tabir ile modernite öncesi sizin de yaşınız itibari ile sonunu gördüğünüz o eski güzel ve samimi kültürü temsilen. Mahremiyetin, insanların yaşadıkları ,yedikleri içtikleri şeylerin gizli olduğu insanların insan gibi olduğu, paranın ve dünya hırsının her şeye üstün gelmediği döneme temsildir eski mahalle ve eski komşuluklar. Genç adamın minicik şeylere sevinmesi ve bunu aşikar etmemesi gizlemesi yani teşhir etmemesi vs dediğim gibi o eski güzel günlere istinaden. Genç erkek görmeniz bir sonra ki sahnede göreceğiniz kadınlara istinaden erkeklerinde eskiden çok iffetli, namuslu vs olmalarından dolayı. Bugün ne yazık ki genç erkekleri öyle görmüyorsunuz. Diğer bir yorum ise erkek kardeşinize temsildir .Diğer yorum dediğim alternatif veya değil ve yani her ikisine de ayrı ayrı temsil. Kardeşiniz de sanırım o eski mahallede doğdu. Onu o mahallede tanımanız ama gerçek hayatta tanımamanız bahsettiğim modernizm etkisinin erkek kardeşinize de tesir etmesinden dolayı hatta kız kardeşinizi de etkilenmiş buluyorsunuz. Son sahnede sizin oda içinde onların oda dışında olmaları bu yüzden. Bu sahne de oda içi eski mahalleyi oda dışı şu an ki güncel durumu temsil eder.

Mahallede apartmanın önüne gidiyorsunuz. Bu apartman kuzenlerin sizi bırakıp gittikleri "kına gecesi". Giderken "boylarının uzunluğundan övünmüşlerdi". Siz de 2.Kat binanın içini boyunuzu uzatarak görebiliyorsunuz. Bu durum istesem bende sizin gibi boyumu uzatabilirim demek .Boy uzaması dünyevi hırslara temsilendir .Ayrıca bu durum yine diğer bir tabirde eski mahallede geçtiği için eski kültürde ki kadınları kendinizden daha düşük görüşüyorsunuz. Bu düşük görme maddi manada değil manevi manada. ani eski mahallede bile olsa kadınların dünyaya dair yaptıkları işleri bayağı görüyorsunuz. Hatta evlenen kız zaten evli değil miydi demeniz bu kına işleminin sanki tekraren gösteriş için yapıldığına dair gibi duruyor. Şaşkınlığınız bu yüzden. Zaten demiştim modernite'nin başlangıcı eski mahalle kültürünün son zamanlarını temsilen bu gördükleriniz.

Bu sahnelerden sonra gelen sahne ev ve oda içi sahnesi. Bundan öncesi dışarısı bundan sonrası içerisi. Birisi dış alem diğeri sizin iç aleminiz .Oda dışında sizin küçüklerinizin dışarıya dair, toplumun yeni geldiği sosyal dokuya dair ,düşünce yapısına dair düşündükleri ile sizin düşünceleriniz hiç uyuşmuyor. Onlar size göre yeni toplumun içinde asimile olmuşlar. Siz ise direniyorsunuz. Modern dünyada neredeyse insan ölümsüz olmak isterken sizin talebiniz bunun tam tersi yönde. Ölüm ile ilgili söylemleriniz bu yeni yaşam formunun size ne kadar yük olduğu ile ilgili. Bu son sahne ile ikinci sahnede ki "kına gecesi" sembolleri ise bana göre son sahnede Hz.Mevlana'nın ölüm gecesi(1) ile ilgili sözleri ile birleşiyor. Mahallelinin kına gecesine yani modern dünyanın kına gecesine alternatif olarak siz de kendi düğün gecesi alternatifinizi koyuyorsunuz.Ölüm anında acı çekmemek, acının gerçek olmaması vs "dünya hayatının gelip geçici" olduğunu düşünmenizden. Yani size göre görünen her şey sanal. Tasavvuf da "alemlerin aslı hayaldir" denmesi gibi bahsettiğiniz şey. Ölüm ile diğer aleme geçip sonsuz huzur'a kavuşmak ile ilgili düşüncelerinizin toplam görünümü bence rüyanız. Son olarak belki de en önemli yer ise ense ile sırt arasında kalan elinizle gösterdiğiniz yer. Oraya "hulûl yeri"(2) denirdi. Konu derin biraz okuyun derim. Ama öyle yada böyle konunun sonunda "ölmeden önce ölünüz" konusuna geleceksiniz ki yine Hz.Mevla'nın ölmeden önce ölünüz Hadisi Şerifi ilgili açıklaması ile bitirelim.


Hz.Mevlana konu ile ilgili ölümü beden ile kendisini sınırlamış olan ve Allah’tan bir parça olan ruhun tekrar aslına dönmesi ile Aşık ile Maşuk’un buluşması olarak ifade eder. Bunun tasavvuftaki adı “Şeb-i- Arus” (1) olarak nitelenir. Özetle hazret der ki “Allah’ın kullarından muradı da irâdî  Burada ruhun aslına dönüşü “kavuşma” ve “vuslat” terimleriyle ifade edilmektedir. Seven ile sevilenin buluşmasıdır. Kavuşmanın karşılığı; dirilmektir, aşk olmaktır. Ölüm, yeniden doğmakla, yaşamakla eş anlamlıdır. Bir diğer deyişle ölümsüzlüğe erişmektir. ölümdür”. Son bir kaç Dünyevi  rüyadan sonra tekrar manevi tarafa dönüş oldu. Tüm rüya manevi bir yükselişi, değişimi ve bu değişme dair olan kararlılığı ifade ediyor bence.

DAB,
Selamlar.

(1)https://tr.wikipedia.org/wiki/%C5%9Eeb-i_Ar%C3%BBs
(2)https://islamansiklopedisi.org.tr/hulul
Yaren1989 önce Rüya Ustası (58.2k puan)  
Ölümü anlatırken sanki çoooook özlediğim bi yere gitme hasretiyle anlatıyodum evet ağlayacaktım nerdeyse sesim titredi bi gitsek artık der gibi anlattım. Emeğinize sağlık teşekkür ederim rüyadede.

İlgili rüyalar

+3 oy
1 yorum 32 okuma
Yaren1989 17 Ekim Rüya kategorisinde Yaren1989 Rüya Ustası (58.2k puan)   yazdı
+7 oy
3 yorum 73 okuma
Myıldız 2 Haziran Tabir kategorisinde Myıldız (-5,254 puan)   yazdı
+3 oy
6 yorum 65 okuma
BB 5 Mayıs İstihare kategorisinde BB Karabasan (-3,383 puan)   yazdı
+7 oy
3 yorum 457 okuma
Ela 26 Ağustos 2019 İstihare kategorisinde Ela (-9,104 puan)   yazdı
+4 oy
1 yorum 26 okuma
+4 oy
1 yorum 39 okuma
+6 oy
1 yorum 35 okuma
31 Ağustos 2018 Rüya kategorisinde misafir   14 58 228 yazdı
+14 oy
1 yorum 36 okuma
+4 oy
1 yorum 28 okuma
Cansu Balta 3 Nisan Rüya kategorisinde Cansu Balta Karabasan (-1,949 puan)   yazdı
+20 oy
1 yorum 36 okuma
yirmiyedi 28 Ağustos Rüya kategorisinde yirmiyedi (-12,802 puan)   yazdı
+5 oy
2 yorum 790 okuma
Nilay_hat 21 Ekim 2019 Rüya kategorisinde Nilay_hat Karabasan (-534 puan)   yazdı


Rüyada Rüya Yorumu ve Analizi rüyalarınızın bilimsel ve psikolojik açıdan yorumlanmasını ve islami tabiri için bir ortam sağlar. Rüya yorum ve tabirlerine siz de destek olabilir, bilgilerinizi ve sezgilerinizi rüya görenlerle paylaşabilirsiniz.

Rüya günlüğü olan sitemizde kişiye özel rüya analizi, rüya yorumu ve rüya tabiri hizmetleri verilmektedir. Rüyalarınızı yorumlatmak için kimden yorum istediğinizi rüyanın sonuna veya etiket bölümüne ekleyebilirsiniz.
Rüya tabiri sözlüğü

Puan Tablosu

Rüya yazmak : -500
Yorum yazmak: +80
Düşünce yazmak: +16
Rüya oylamak: +2
Yorum oylamak: +4
Rüyanıza en iyi yorum seçmek: +80
Yorumunuzun en iyi seçilmesi: +300
Yorumunuzun her artı oyu: +10
Rüyanızın her artı oyu: +5
Rüyanızın her okunması: +1

Kategoriler

22.8k rüya

123k yorum

15.7k düş-ünce

5.6k üye

112 Aktif
3 Üye ve 109 misafir
Bugün : 24374
Dün : 24497
Toplam : 21528206
En Aktif Üyeler
Bu hafta:
  1. mustafaharputi mustafaharputi - 182 e
  2. Zeynel45 Zeynel45 - 140 e
  3. POYRAZ50 POYRAZ50 - 122 e
  4. İrem_zgl İrem_zgl - 94 e
  5. Karga Karga - 43 e
  6. vetre vetre - 25 e
  7. B B - 21 e
Rüya yorumu, rüya tabiri, rüya görüşmeciliği ve rüya analizi gibi kişiye özel bölümlerimiz vardır. Rüyada rüya sitemizde üyelerimize özel mesaj, duvar yazıları gibi sistemler mevcuttur. Ayrıca üye olmadan da yorum ve tabir yazabilirsiniz. Uyarı: Rüya ve yorum içeriklerinden sitemiz sorumlu değildir. Buradaki bilgiler size sadece farklı bir bakış açısı sağlar.
...