BİBLİYOGRAFYA
Tehânevî, Keşşâf, I, 42, 406; Seyyid Sâdık-ı Gûherîn, Şerḥ-i Iṣṭılâḥât-ı Taṣavvuf, Tahran 1367, “İşrâḳıyye” md.; Sühreverdî el-Maktûl, Mecmûʿa-i Muṣannefât-i Şeyḫ-i İşrâḳ, Tahran 1397, I-III, tür.yer.; Baklî, Şerḥ-i Şaṭḥiyyât, Tahran 1360 hş./1981, s. 186, 550; a.mlf., Meşrebü’l-ervâḥ, İstanbul 1983, s. 256; Haydar el-Âmülî, Câmiʿu’l-esrâr, Tahran 1969, s. 265, 450, 479; Seyyid Şerîf el-Cürcânî, Ḥâşiyetü Meṭâliʿi’l-envâr, İstanbul 1303, s. 12-13; Câmî, Nefeḥât, İstanbul 1289, s. 658; Taşköprizâde, Mevzûâtü’l-ulûm, İstanbul 1320, I, 312, 320, 337, 345; Sadreddîn-i Şîrâzî, el-Ḥikmetü’l-müteʿâliye, Kum, ts. (Mektebetü’l-Mustafavî), I, 4-15; Keşfü’ẓ-ẓunûn, I, 53, 678; İsmâil Hakkı Bursevî, Rûhu’l-Mesnevî, İstanbul 1287, I, 26; Kāsım Ganî, Târîḫ-i Taṣavvuf der Îrân, Tahran 1340, s. 151; Ebü’l-Alâ Afîfî, et-Taṣavvuf: es̱-S̱evretü’r-rûḥiyye fi’l-İslâm, Kahire 1963, s. 263, 286; R. A. Nicholson, Fi’t-Taṣavvufi’l-İslâmî ve târîḫih (trc. Ebü’l-Alâ Afîfî), Kahire 1969, s. 13; Seyyid Hüseyin Nasr, “Şeyḫü’l-İşrâḳ”, el-Kitâbü’t-Teẕkârî: Şeyḫü’l-İşrâḳ Şihâbüddîn Sühreverdî, Kahire 1974, s. 13-36; M. Ali Ebû Reyyân, “el-İşrâḳıyye: Medrese Eflâṭûniyye İslâmiyye”, a.e., s. 37-61; İbrâhim Medkûr, “Beyne’s-Sühreverdî ve İbn Sînâ”, a.e., s. 63-80; G. Nogales, “Sühreverdî ve devrüh fi’l-meydâni’l-felsefî”, a.e., s. 103-132; Hasan Hanefî, “Ḥikmetü’l-işrâḳ ve’l-fenomolocya”, a.e., s. 168, 252; Ebü’l-Vefâ et-Teftâzânî, “İbn Sebʿîn ve Ḥakîmü’l-işrâḳ”, a.e., s. 291-320; Muhammed el-Behî, “Devrü’s-Sühreverdî fî ʿâlemiyyeti’s̱-s̱eḳāfe”, a.e., s. 255-289; el-Muʿcemü’ṣ-ṣûfî, s. 369; Schimmel, Tasavvufun Boyutları, s. 227-248; Abdülhüseyin Zerrînkûb, Dünbâle-i Cüstücû der Taṣavvuf-i Îrân, Tahran 1369 hş., s. 246-266, 300-308; a.mlf., Erzîş-i Mîrâs̱-ı Ṣûfiyye, Tahran 1369 hş., s. 125; Macid Fahri, İslâm Felsefesi Tarihi (trc. Kasım Turhan), İstanbul 1992, s. 274-279.