[ Takribi okuma süresi : 5 (Beş) dakika ]
Merhaba,
Mustafa bey gayet açıklayıcı bir yorum yazmış.Ben de başka bir bakış açısı olarak daha psikolojik bir yaklaşım da bulunayım.
1-Rüya içinde rüya görmeleri her zaman daha deruni bir bakış açısı olarak anlıyorum. Yani birinci rüyanın içinde görmeye hazır olamadığın şeyi ikinci rüyanın içinde "görebilmek" ile ilgili. Burada "görebilmek" kelimesini "imkan" olarak değil "tahammül" olarak kullanıyorum. Yani ilk rüyanda görmeye tahammül edemediğin bir durumu rüyanın içinde rüya açarak görebiliyorsun. Bu durum senin aslında rahatsız olduğun veya henüz tam olarak anlamlandıramadığın ,anlamdırmak istemediğin imgeleri(1) iki seviyeli olarak gerçek dünyana taşıyabilmen ile ilgili.Rüyanın içinde rüyadan yani ikinci rüyadan birinci rüyaya,birinci rüyadan da gerçek dünyaya geçerek bu tahammül seviyesini ayarlayabiliyorsun.
2-Elbette birinci maddeye göre ilerlersek gördüğün tüm semboller birinci rüyada başka ikinci rüyada başka anlamlara gelir.İkinci rüyadan birinci rüyaya gelirken normalde anlamların değişmesi gerekir ama sen birinci rüyana geçerken aynı imgeleri alıp getiriyorsun ve arkadaşına diyorsun ki "ben daha önce bu poşetleri gördüm".Demek ki rüyadan rüyaya direkt taşınan "poşetler".Ben babamı gördüm demiyorsun veya babanı görmek ile ilgili bir şaşkınlık yaşamıyorsun.Baba iki rüyada da baba ise poşetlerde ki anlam değişiklikleri ne olabilir? İlk rüyana geçerken poşetleri görüyorsun ama içlerini aslında görmüyorsun.İkinci rüyada(rüya içinde ki rüyada) poşetlerin muhteviyatından haberin var ve o bilgi ile ilk rüyanda poşetlerin içinde ne olacağını aslında öngörüyorsun.
3-İlk iki maddeye göre bana göre iki rüya arasında ki "köprü" baba sembolü.Bir yerden bir yere getiren ,taşıyan köprü olan manasında .Baba sembolü köprü ise, taşınanlarda sadece bir babanın taşıyabileceği yükler olmalı.İkinci rüya köprünün bir tarafı,ilk rüya köprünün diğer tarafı.Baba köprü,taşınan poşetler ki bana göre sizin aklınızda oluşan baba manasının tüm yanlarını üç poşete koyulması.Üç poşetin manalarının toplamı sizin babanıza verdiğiniz tek manayı oluşturur. Dolayısı ile taşınan üç poşetin içinde olanların manasının toplamı sizin babanızı nasıl tanımladığınızı gösterir. Türk ailelerinde baba figürü ailesinin istikbalini şimdi ki zamandan başlayarak gelecekte de geçimlerini ve yaşam standartlarını düşünen kişi anlamındadır çoğunlukla.
Dolayısı ile üç poşeti sırası ile babanızın maddi görünümünü ,ara geçişini ve manevi görünümünü ayrıca zaman akışında ise şimdi ki, orta vadeli ve gelecek zaman olarak da zaman akışı olarak anlamlandırabiliriz.Sırası ile ekmek poşeti şimdi ki zamanı ve babanızın rutin dış ortamda ki görünümünü, yumurta poşeti orta vadeyi ve babanızın dış ortamda ki görünümü ile evi arasında ki görünümünü, ceviz ise gelecek zamanı ile ev de ki görünümünü gösterirdiğini düşünüyorum.
a-Ekmek poşeti :Günlük iaşe temini,Helal kazanç,Şimdi ki zaman.
4-5 ekmek evde olan beş kişi için tam sayıda çünkü günlük yani şimdi ki zaman.Ertesi gün tekrar tekrar alınması
gereken bir babanın günlük vazifeleri manasında.Eve ekmek getirmek deyimi.Ekmeğini helal yoldan kazanmak
deyimi vb.
b-Yumurta poşeti :Saklanması gereken korunması gereken kısa vadeli iaşe temini ,maddi harcamalarda ekmeğe
göre bir üst kısım.
Günlükten daha uzun kulllanım süresi ama muhafaza edilmesi kırılmamasına dikkat edilmemesi gerekir.Bu
babanın emek zahmet getirdiklerine ev halkının da saygı göstermesi anlamında.Dolayısı ile orta vadeli zamanı
gösterir.Ekmek için 4-5 sayısını kullanırken yumurtalar için 5-6 sayısının kullanılması bu yüzdendir.yumurta evde
olan beş kişi için tam sayıdan daha fazla çünkü orta vadeli zaman.
c-Temizlenmiş ceviz: Babanın ev halkı için düşündüğü gelecek tasarımı.Dışarıda ekmeğini taştan çıkartabilir,sert
olabilir ama eve girince (çetin ceviz adam deyimi)dışarıda kırılmamak için kendini nasıl koruyorsa eve girince tüm
kalkanlarını indirir.Hem diğer iki poşete göre çok daha değerli hemde zahmetsiz bir maddi yaklaşım.Daha üst
seviye zamanlarda kullanılabilecek bir poşet temizlenmiş ceviz poşeti.
Özet ile;
Babanız size köprünün diğer tarafından(dış ortamdan ev ortamına,bilinçaltından bilince) poşetler ile babalık vazifesinin gereğini yapıyor ve eve çıkartmanızı söylüyor. Sizin esas rolünüz burada aldığınız bu bilgileri yani babalık vazifelerinin sizin tarafınızdan da bir şekilde babaya yardım gibi devr almaya istekli oluşunuzdan dolayı sanırım.Sizin aile içinde kendinize biçtiğiniz rolün bu olduğunu düşünüyorum,yani baba sonrası babalık görevi. Bu sembolik olarak başka bir yerden babanız tarafından yıllardır oluşturulan bilginin size aktarılması ve sizin ev sembolü ile ailenin hepsi için bu bilgileri kullanılabilecek bir seviyeye getirebilmeniz ile ilgili.
Ayrıca bu düşüncenizde de tek değilsiniz.Babanız da demek ki sizde bu bilgiyi işleyebilme ve aile için kullanabilme potansiyeli görmüş veya birinci maddede yazdığım gibi siz imge(1) olarak bunlara kendi adınıza özlem duyuyor ve tecrübenin bilgi birikimin size aktarılmasını istiyorsunuz.(Sanırım erkek kardeş yok sizde,anne-baba,3 kız kardeş gibi)Poşetlerin içi ve taşınması sembolleri bilginin daha net bir ifade ile babanızın yıllardır oluşturduğu tecrübesinin aktarılması olarak algılıyorum.Çünkü ilk rüyada babanız ikinci rüyada ki aynı sahne ile geliyor ama tek bir fark ile ikinci rüyada yani sizin olmasını arzu ettiğiniz özlem duyduğunuz sahne babanızın eve gelmeden önce poşetleri siz vermesi iken ilk rüyada babanız zaten eve gelmiş oluyor.Yani sizin olmasını arzu ettiğiniz poşetleri taşıma işlemi gerçekleşmiyor.Bu durum babanız ertesinde aynı şartların devamı için babanızın yaptığı babalık rollerinin sizin tarafınızdan devr alınması ile ilgili düşünceler olduğunu düşünüyorum.Ayrıca ikinci rüyada görülenlerin birinci rüyada görülmesi de tüm bu izah etmeye çalıştığım durumların bir öngörü şeklinde görülmesi ve simüle edilmesi gibi.
DAB,
Selamlar.
(1)Düşsel olarak tasarlanan ve gerçekleşmesi özlem olarak duyumsanan şey.